Paraku me aga ikkagi oleme aeg-ajalt olukorras, kus töötajad tunnevad, et tööõhkkond on vaenulik, infot ei edastata piisavalt, arusaamatuks jäävad paljud otsused ja töökorralduse muudatused. Ka on töökoormus kas pidevalt või aeg-ajalt suurenenud, mistõttu kuhjuvad tööd ja nii mõnigi kord lihtsalt tuntakse end läbipõlenuna. Kuidas saame siin töötajatele toeks olla?
Kõige tõhusam viis on probleeme ennetada. Töökorraldus ja juhtimine peab olema selge ja arusaadav meeskonnale. Kui aga psühhosotsiaalsetest ohuteguritest tulenevad riskid on olemas, on vajalik töötajate toetamine ja probleemide lahendamine.
Võimalikud ohutegurid –
kiusamine ja ahistamine tööl,
ebavõrdne kohtlemine,
optimaalse töökoormuse puudumine,
ajapuudus, tööprotsesside liigne koormatus ja kattumine,
vähene kaasatus ja otsustusõigus oma töö suhtes,
mitteläbipaistvus motivatsioonisüsteemis,
puudulik infovahetus,
läbipõlemine,
puuduv sotsiaalne toetus,
emotsionaalse tasakaalu puudumine,
jne.
Tuginedes pikaajalisele kogemusele töös organisatsioonidega (23a) on meie koolitajad – konsultandid koostööpartneriks töökeskkonna parandamisel ja ka riskide ennetamisel:
- psühhosotsiaalsete ohutegurite kaardistamine ja riskide kindlakstegemine organisatsioonis. Tööprotsesside kaardistamine (analüüs), vestlused, ankeedid, testid, intervjuud.
- tegevuskavade koostamine eesmärgiga parendada organisatsiooni üldist sisekliimat ning vähendada ka iga üksiku ohuteguri olemasolu.
- Erinevad motivatsiooni-, suhtlemis-, enesejuhtimis-, stressijuhtimisalased koolitused töötajatele.
- psühholoogiline nõustamise ja supervisooni läbiviimine töötajatele.
- coachingusessioonid ja koolitused juhtidele vajalike juhtimisalaste muudatuste tegemiseks.
- Kovisioonigruppide juhtimine lahendamist vajavatel teemadel.
Konkreetse pakkumuse koostamisel lähtume iga ettevõtte hetkeolukorrast, ootustest ja vajadusest.