Tippjuhtide individuaalse coachingu raames õpitakse liikuma organisatsiooni eesmärkidele lähemale. Coachingu protsess aitab näha oma organisatsiooni arengut terviklikuna, märgata ja fikseerida erinevaid riske, analüüsida erinevaid situatsioone, võtta õigeid otsuseid vastu ja valida paremaid strateegiaid eesmärkide saavutamiseks ning koostada tegevusplaanid.
Järgnevalt loetleme erinevaid valdkondi, kus on coachingust palju abi.
1. Organisatsiooni areng (eesmärgid, strateegiad, arenguplaan)
2. Personali valik
3. Meeskonna loomine
4. Personali motiveerimine
5. Personali adaptatsioon, ettevalmistamine ja õpetamine
6. Müügitulemuste tõhustamine
7. Konfliktide lahendamine ja suhete parendamine kollektiivis
8. Personali hindamine/atesteerimine
9. Arenguvestluste läbiviimine
10. jne
Coaching on parim instrument inimese tööotsingutele kaasaaitamisel, spetsialiseerumise kaardistamisel ja karjääriredelil liikumise planeerimisel.
Coachingu filosoofia baseerub järgmistel olulistel põhimõtetel:
1) Coachingu klient on vaimselt terve ja normaalne inimene.
2) Inimese potentsiaal on piiramatu.
3) Iga inimene teeb oma elu parimad otsused vastavalt oma ressursside kättesaadavusele.
4) Inimene teab situatsiooni, milles ta on, paremini kui keegi teine. Just sellepärast ei anna ükski coach otsest nõu.
5) Kriitika ei ole ainuke edasiviiv jõud. Saab olla edukas ja efektiivne ilma, et peab kuulama kellegi hinnanguid (kriitikat) enda kohta.
Siin tuleb meeles pidada, et coach järgib alati kliendi huvisid ja ei välju nende raamidest. Coaching aitab neid, kes soovib reaalset muutust oma elus. Soovib arengut, liikumist, tõusu ning on valmis tegutsema oma eesmärgi saavutamise suunas.